Now reading
Jak wybrać zaproszenia ślubne?

Jak wybrać zaproszenia ślubne?

Wydaje się, że o zaproszeniach ślubnych powiedziano i napisano już wszystko – jednak pozwolę sobie przygotować krótką instrukcję na co zwracać uwagę i jak zabrać się za zamawianie zaproszeń.
Firm z zaproszeniami ślubnymi jest na rynku bardzo dużo – co więcej, co roku powstają nowe (zwykle po sezonie znikają, ale nie wszystkie) jak poradzić sobie z takim wyborem i od czego w ogóle zacząć poszukiwania? Spieszę z pomocą!

Ogranicz poszukiwania

To, że na facebooku obserwujesz już kilka, kilkanaście firm z zaproszeniami i wszystko Ci się podoba to nic złego!
Problem pojawia się wtedy kiedy musicie podjąć decyzje – bo nie wszystko co piękne na FB :
– pasuje Wam do koncepcji wesela
– mieści się w zakresie cenowym
– na żywo nie prezentuje się już tak wspaniale a i papier jakiś taki…”lichy”

Proponuję poszukiwania papeterii zacząć od ustalenia podstaw czyli:
– jaki będzie klimat wesela ? Czy mamy wybrany motyw/kolor/kwiat na którym nam bardzo zależy i chcemy aby pojawiał się w papeterii.
– ustalenia liczby gości – stworzenie listy gości oraz listy rezerwowej – zastanówcie się czy ciocia od strony wujka Gienia,
którą jak przez mgłę pamiętacie z I komunii to osoba którą chcecie koniecznie zapraszać na wesele.
– budżet – tu chyba nie muszę wyjaśniać, każdy na papeterię przeznacza inną kwotę ale nie dajmy się zwariować- płacenie po 25-30 zł za zaproszenie to moim zdaniem przesada.

Zobacz próbki

Załóżmy, że wybraliście już 1 max 3 firmy z zaproszeniami- koniecznie zamówcie próbki zaproszeń albo jeśli jest taka możliwość odwiedźcie firmę osobiście.
Bardzo często spotykam się z opiniami narzeczonych, że jednak co w internecie piękne to ”na żywo” już niekoniecznie.
Dlatego, aby uniknąć sytuacji gdzie chwilę przed ślubem poszukujcie nowej firmy z zaproszeniami zobaczcie przed zamówieniem,
czy wybrana papeteria odpowiada Wam gramaturą papieru i starannością wykonania. Pamiętajcie, że na PRÓBKI też zwykle się czeka!

 

  

Zamawiamy zaproszenia

Wybrane przez Was zaproszenia są super, spełniły Wasze oczekiwania – jak zatem zamówić?
Praktycznie wszystkie firmy z zaproszeniami działają na zasadzie sklepu internetowego- czyli przechodzicie przez specjalny formularz na stronie bądź wysyłacie e-maila z niezbędnymi danymi.

Przygotujcie tekst zaproszenia oraz listę gości –
 w internecie roi się od treści i gotowych sentencji na zaproszenia.
W każdej firmie z zaproszeniami, dostaniecie do wyboru kilkanaście treści.
Jeśli nie chcecie korzystać z gotowców, warto na spokojnie przygotować tekst i poszukać takich sentencji na zaproszenie które do Was pasują  (choćby cytat z Waszej ulubionej piosenki).
Przecież nie każdy chce mieć na zaproszeniu cytat z książek Jana Pawła II.
Większość firm oferuje usługę personalizacji czyli wydrukowania danych zapraszanych gości, ale wymaga ODMIENIONEJ formy. Pamiętajcie o tym!

Ustalcie datę potwierdzenia przybycia– sale weselne, restauracje będą chciały od Was potwierdzenia ilości gości- dobrze jest mieć ok 1-2 miesiące, aby na spokojnie zamówić np. plany stołów, lub kogoś jeszcze doprosić.

Zapytajcie o koperty- koperta może i nie jest kwestią najważniejszą ale warto aby zaproszenie było w choćby najprostszej ale pasującej do wymiaru kopercie.
(często zaproszenia mają niestandardowe rozmiary)

Czas realizacji- bardzo ważna kwestia. Dokładnie dopytajcie ile trwa realizacja zlecenia – zwykle, po złożeniu zamówienia każda firma przysyła Wam projekt do zatwierdzenia i sprawdzenia przed drukiem w którym nanosicie poprawki (lub nie :)). Z doświadczenia wiem, że to też potrafi się ”rozwlec” w czasie.
Jeśli Wasze zaroszenia są robione ręcznie lub projektowane indywidualnie pod Was, musicie się liczyć z tym że zamówienie nie potrwa 1-2 dni tylko 2-3 tygodnie
i to jest zupełnie normalny termin.

Jeśli jesteście ”spóźnieni” a bardzo Wam zależy na zamówieniu od tej a nie innej firmy zaproszeń, pytajcie o możliwość dopłaty i szybszej realizacji.

Oczywiście, można zamówić zaproszenia na allegro z terminem 3 dni robocze ale jak napisałam wcześniej jest to kwestia wyboru.

Pozostałe dodatki

Zaproszenia ślubne są takim początkiem – na salę weselną na pewno przydadzą się
– winietki (czyli karteczki z imionami gości)
– plan stołów (uważam, że nie jest to ”fanaberia” i znacznie ułatwia sprawne ulokowanie się na sali)
– numery stołów ( przy robieniu planu stołów, kolejny ważny element)
– zawieszki/naklejki na butelki – to już typowa dekoracja, zawieszki z Waszymi danymi, lub specjalnymi napisami. Warto zadbać aby pojawiły się chociaż na ”pierwszym rzucie” butelek.
– pudełka na ciasto/podziękowania dla gości – tu wybór jest duży- pudełka na zapakowanie słodkości to zawsze dobry pomysł. Firmy oferują też miodki, dżemy, lizaki, magnesy – w sumie czego dusza zapragnie
– księga wpisów- papierowa wersja księgi do wpisów to coś do czego też Was zachęcam- przyda się do wklejenia zdjęć, pamiątek z wesela.

Wszystkie takie dodatki z zakresu papeterii, warto zamówić kiedy jesteście już pewni kto przyjdzie na Wasze wesele , jak będą siedzieć goście – zwykle na realizację takich zamówień, zalecam Wam ok 1-1,5 miesiąca wcześniej. Naprawdę, przed ślubem powinniście skupić się na sobie a nie na stresie z usadzeniem gości.
A jeśli ktoś nie przyjdzie? Tak naprawdę, możecie się dowiedzieć o braku kogoś nawet w dniu wesela – trudno, myślę że 1 zmarnowana winietka nie zrobi Wam różnicy.

Moja najważniejsza uwaga- POMYŚLCIE O TYM WCZEŚNIEJ- ja wiem, że papeteria może nie jest najważniejsza, ale po co dokładać sobie stresu?

 

Dodaj komentarz


%d bloggers like this: